なにわのディズニー好き男子のブログ

ディズニー好き男子のブログです!大阪から三重県に移り住んだため東京ディズニーリゾートへのインパ頻度は少なめで恐縮ですが、関西でのディズニー関連イベントに積極的に参加したいと思っています!

ディズニー好き男子のブログです!
大阪から三重県に移り住んだため東京ディズニーリゾートへのインパ頻度は少なめで恐縮ですが、
関西でのディズニー関連イベントに積極的に参加したいと思っています!

ウォルト・ディズニーを守るために(In Defense of Walt Disney)

映画「ウォルト・ディズニーの約束」で主演女優を務めたエマ・トンプソン

トンプソン氏を称える授賞式において

プレゼンターであるメリル・ストリープ氏が突然始めたウォルト・ディズニー批判

これに対するウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムのブログにおける

"In Defense of Walt Disney"と題された記事での反論を翻訳してきました。

 

かなりの時間をかけてしまい、もはや意味を成していないかもしれませんが

私の英語学習の一環として、またブログコンテンツの締めくくりとして翻訳しました。

 

これまでの"In Defense of Walt Disney"翻訳記事一覧

 

 

DECEMBER 15, 1966:

Lastly, let's not forget to bust the most circulated (and possibly the most bizarre) myth of all. The Walt Disney Family Museum houses an entire gallery dedicated to the heartbreakingly sudden passing of Walt Disney—from acute circulatory lung collapse—on December 15, 1966. Two days later, Walt was cremated and interred at Forest Lawn Memorial Park in Glendale, CA.  In fact, the only time the phrase "Disney's Frozen" is accurate is when it is in reference to the Walt Disney Animation Studios' new animated feature. 

 最後に、忘れてはならないことは、最も循環し(そしておそらく最も奇妙な)すべての神話を覆すことです。ウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムが収容しているのは、ウォルト・ディズニーの急逝に際して納められたギャラリー全体である。-ウォルト・ディズニーは急性循環肺虚脱により-1966年12月15日に亡くなった。2日後、ウォルトはカリフォルニア州にあるグレンデールのフォレスト・ローン・メモリアル・パークで火葬して埋葬された。事実、たったひとつ「ディズニーの凍結」はそれがウォルト・ディズニー・アニメーション・スタジオの新しい長編アニメーションを指しているときのみ、正確ではある。(※1)

 

Of course there are still skeptics who think we are writing this through rose-colored glasses and that our views might be bias as The Walt Disney Family Museum was founded by Walt's daughter Diane Disney Miller. Despite this, the evidence is all there: through the facts as recorded through different accounts written down in history books; the first-person interviews from those who knew and worked with Walt; the physical and documented awards; and in the films he created. It's all there! And by there, we mean here, at The Walt Disney Family Museum. We happily invite all those who are still skeptical to visit the museum to learn about Walt, the man behind the brand, firsthand. There is no need for apologies or retractions—it's just important to seek the facts before further spreading inaccuracies and fueling rumors.  
  
もちろん、疑り深い人は未だにいる。我々が楽観的な解釈を通じてこれを書き、そしてそれはウォルトの娘であるダイアン・ディズニー・ミラーによって設立されたウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムとしてのバイアスがかかった見方であると彼らは疑っている。これにもかかわらず、証拠は全てそこにある。証拠とは、異なる根拠に基づいた歴史的書籍に書き記された記録としての事実を通じて知ることができる。これらのうち、最初にインタビューをした人物は、ウォルトと共に仕事をし、物理的な賞として記録されている。そして、映画において、彼は制作を担当している。全てそこにあります!そしてそことは、我々はウォルト·ディズニー・ファミリー・ミュージアムを指しています。我々は全ての未だに疑り深い人達を喜んで招待します、烙印を押されてしまったウォルトについて学んでもらうためにミュージアムに招待します。謝罪または撤回は必要ありません。 - 重要なことは、事実を追求することで、不確かなことを拡散したり、噂の火に油を注ぐことではありません。
 
Walt Disney was not a saint. Walt was a human being who made mistakes and had many ups and downs throughout his life. His daughter, Diane, emphasized this many times, stating "what made HIM human is what makes YOU human." Walt suffered his fair share of failures, but he also had a strong spirit of creativity, innovation, and an optimistic outlook to keep moving forward.   To those of you who have defended Walt—whether it is because you feel affection towards the man behind the brand, you are a fan of the entertainment company he founded or of his daughter's museum dedicated to his life story, or if you are just in pursuit of historical fact and truth—thank you. We appreciate that you, too, are working hard to make sure that Walt's life, work, and legacy live on and continue to inspire for generations to come. 
  

ウォルト・ディズニーは聖人ではありませんでした。ウォルトは人間であり、過ちを犯したり、彼の人生の中でも上下がありました。彼の娘であるダイアンはこれを何度も強調した。曰く、「彼を人間にする物事は、あなたを人間にする物事である」ウォルトは彼の失敗による公正な割り当てにより苦しんだ、しかし彼はまた、制作、革新、前進することへの楽観的さに対する強い志を持っていた。ウォルトを守ってくれている皆さん-それは汚名を被せられている男に対する感情からか、皆さんが彼が築き上げてきたエンターテイメント企業企業のファンであるからか、あるいはあなたが歴史的事実や真実を追い求めているかのどれかであろうとも-我々は皆さんに感謝しています。我々は皆さんに感謝していると同時に、ウォルトの人生、功績、遺産を生き続けさせ、来たる世代に新たな発想を与え続けることを確かなものにしようと一生懸命に取り組んでいます。

 
It's true that everyone is entitled to his or her own opinion, but if you are still skeptical after looking over these facts presented above, we invite you to visit The Walt Disney Family Museum, or even send us your questions and concerns at storyboard@wdfmuseum.org. We would love to hear from you.
すべての人が彼あるいは彼女達に意見を言うことの権利を与えられている。しかし、もしあなたがまだこれらの上述した事実を見終えた後にまだ懐疑的であるならば、我々はあなたをウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムへ招待します。あるいは、質問を送信したり、ウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムのサイト内にあるストーリーボードに関心を持って下さい。我々はあなたからの話を聞くことが大好きだ。
 
 
※1 - Disney's Frozen
ウォルト・ディズニーの死後、”彼の遺体は冷凍保存されており、技術の進歩に伴ってウォルト・ディズニーを復活させる動きがある”との都市伝説が広まっていたことと、現在日本で公開されている映画「アナと雪の女王」の原題である”Frozen”をかけての記述。
 
 
以上、メリル・ストリープ氏によるウォルト・ディズニー批判を受けて
ウォルト・ディズニー・ファミリー・ミュージアムによる反論でした。
 
ストリープ氏からの謝罪や撤回は必要ないという記述もあり
この問題の決着はどうなったのかという続報を日本で見受けることはできませんでした。
(ミュージアムに招待された氏を羨ましく思ったり・・・)
 
 
いよいよ日本でも公開されました映画「ウォルト・ディズニーの約束
そして"Disney's Frozen"のどちらも鑑賞するのが楽しみです。